Mama in topvorm

published at 12.06.2017

Een baby is een echte uitdaging, met name de eerste weken. In de eerste tijd na de bevalling zal je je handen vol hebben om te herstellen en een normale dagindeling op te zetten. Gun jezelf deze rust en tijd.

Hopelijk was je voor en tijdens je zwangerschap al actief en regelmatig in beweging. Dit verhoogt niet alleen je conditie voor de bevalling, maar zorgt ook voor een goede uitgangspositie om de overtollige pondjes na je zwangerschap weer kwijt te raken.

Na de eerste zes weken kan je er langzaam mee beginnen om wat meer aandacht te geven aan bewuste beweging. In die tijd zijn vooral oefeningen voor je bekkenbodem belangrijk. Deze heeft tijdens de bevalling een behoorlijke stretch doorstaan. Herstel met eenvoudige oefeningen de belangrijke steunfunctie van je bekkenspieren. Dit gaat heel makkelijk als je doet alsof je je plas ophoudt of door als je naar het toilet gaat de plasstraal steeds enkele keren te onderbreken.

Vraag je arts eerst even om groen licht als je je beweegprogramma verder wilt uitbreiden. Dit kan meestal vanaf zes weken, maar als jouw kleine wondertje met een keizersnede op de wereld kwam is dit op zijn vroegst na acht weken mogelijk. Ga altijd behoedzaam te werk en voer de intensiteit langzaam op zodat je jezelf niet overbelast. Luister naar de signalen van je lichaam en stop onmiddellijk als je misselijk of duizelig wordt.

Tijdens de zwangerschap hebben je hormonen ervoor gezorgd dat gewrichten en gewrichtsbanden soepeler en rekbaarder worden. Bovendien ben je meestal nog wat zwaarder dan vroeger. Pas daarom op met springende bewegingen om je gewrichten niet over te belasten waardoor klachten kunnen ontstaan. Zorg voor gezonde, evenwichtige voeding en een licht sportprogramma. Verlies die lastige pondjes liever langzaam dan met een crashdieet. Op deze manier krijg je met zekerheid je oude - en misschien zelfs een nog betere - figuur terug.

Sporten na je zwangerschap

Onze sportschool biedt diverse mogelijkheden om op een verantwoorde manier te bewegen na de geboorte van je kindje. Voordat je start bespreken we samen jouw verwachtingen en de eventuele bijzonderheden. We houden rekening met je niveau, dus het programma is voor iedereen haalbaar. Of je veel sportervaring hebt of niet, iedere vrouw kan meedoen om langzaam weer in vorm te komen. Mocht je geïnteresseerd zijn of vragen hebben, neem dan contact met ons 

via 0598-430706 of info@mobilewellness.nl

 

Mama in topvorm