Wij maken gebruik van cookies voor onze service. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met de cookies.
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn sie hier klicken, wird das Facebook Plug-In geladen und sie können ihre Empfehlung an Facebook senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Facebook übertragen.

Gelukkig Nieuw Jaar!

published at 02.01.2019

Je nieuwe gewoontes voornemen is een stap in de goede richting, maar hoe houd je ze vol? Elk jaar begroeten we in januari weer veel nieuwe mensen in onze sportschool. Met deze tien tips krijgen we het samen voor elkaar dat je het volhoudt en daarna een vaste bezoeker blijft!

  1. Formuleer je voornemens positief

Zorg voor een positieve formulering als je goede voornemens opschrijft. Schrijf niet op wat je niet meer wil doen, want dan zie je nog steeds de dingen die je juist wilt veranderen. Het voornemen “minder vet eten” is niet optimaal. Beter is: “Ik ga vanaf vandaag zo mager mogelijk eten en op gezonde voeding letten.”

  1. Let op de 72 uursregel

Je hebt je doel bepaald. Zorg ervoor dat je binnen 72 uur de eerste stap zet, en de eerste maatregel neemt op weg naar je doel. Uit onderzoeken blijkt steeds weer dat de waarschijnlijkheid dat je slaagt anders dramatisch daalt.

  1. Geen uitzonderingen

Uitzonderingen leiden er snel toe dat je opgeeft, zeker als ze vaker voorkomen. Bepaal of de uitzondering echt noodzakelijk is, of dat je gewoon een zwak moment heeft. Het voordeel bij ons fitnesscentrum: je kunt vrijwel de hele week van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat bij ons sporten, of het nu regent of koud is. Uitzonderingen zijn dus niet nodig.

  1. Inhalen mag

Mocht je toch een keer gedwongen worden tot een uitzondering, haal de gemiste training dan zo snel mogelijk in. Zo kunt je compenseren en blijft je in het ritme.

  1. Controleer regelmatig je vorderingen

Controle zorgt er voor dat je weet waar je staat, hoe ver je al bent gekomen en wat nog ontbreekt. Je kunt je planning indien nodig aanpassen. Bovendien motiveert het enorm als je ziet welk resultaat je tussentijds al hebt behaald.

  1. Beloon jezelf

Plan tussendoor beloningen in en vier het uitgebreid als je een fitness-mijlpaal bereikt. Genieten van een welverdiende beloning motiveert enorm!

  1. Sluit een weddenschap af

Sluit met iemand een weddenschap af over wat je gaat doen en wat je wilt laten. Spreek ook af wat de sanctie is als je de weddenschap niet nakomt. Leg alles schriftelijk vast voor een extra stok achter de deur.

  1. Geld is een goede stok achter de deur

Een financiële investering laat je niet zo snel in rook opgaan. Bedenk daarom bij je fitnessabonnement: het zou zonde zijn van het geld als ik er geen gebruik van maak. Hoe hoger de investering, hoe meer pijn het doet als je er geen gebruik van maakt.

  1. Benut de kracht van regelmatige herhaling

Om een nieuwe gewoonte in te voeren is regelmatige herhaling noodzakelijk. Dit is zeker het geval als het om sporten gaat. Probeer altijd op dezelfde tijd, dezelfde plaats en op dezelfde manier te sporten. Hoe vaker je iets hebt herhaald, hoe vanzelfsprekender het voelt.

  1. Bezoek ons!

Samen met anderen is het gemakkelijker om een gezondheidsdoelstelling te bereiken. Het is gemakkelijker als je jezelf niet naar en fitnesscentrum moet slepen, maar je je juist verheugt op je training. Reken maar dat ons leuke team en de gezellige sfeer daar 

Gelukkig Nieuw Jaar!