Wij maken gebruik van cookies voor onze service. Bezoek je onze website dan ga je akkoord met de cookies. Instellingen |
UA-84679295-32
2 Klicks für mehr Datenschutz: Erst wenn sie hier klicken, wird das Facebook Plug-In geladen und sie können ihre Empfehlung an Facebook senden. Schon beim Aktivieren werden Daten an Facebook übertragen.

Warming up voor de winter

published at 22.11.2018

 

Lees hier meer over hoe je de winterblues geen kans geeft!

Warming up voor de winter

Het koude seizoen nadert en daarmee een tijd waarin je je vaak alleen maar lekker op de bank wilt zitten en liever lui dan moe bent. Bij koude temperaturen, regen, ijs en sneeuw trekken buitensporten alleen de meest fanatieke sporters aan. Maar dit jaar zijn er geen excuses meer om thuis te blijven. De alternatieven voor outdoor training zijn minstens zo aantrekkelijk.

 

Binnenshuis in topvorm

In de sportschool kan je namelijk het hele jaar door onafhankelijk van het weer actief aan de slag.   Bijvoorbeeld om je gebruikelijke looprondje comfortabel op de loopband te doen. Of doe eens gek en varieer met hellingen en een veranderend tempo. Hetzelfde geldt voor de fiets. En als je liever in gezelschap beweegt doe je mee met een groepsles als spinning. Heb je wel eens op een stepper of crosstrainer gestaan? Je beweegt dan je hele lichaam, dus het is heel effectief. In het dagelijkse leven kom je dergelijke bewegingen niet zo snel tegen.

 

Fit voor de piste

Heb je het geluk dat je straks op wintersport gaat? Zorg dat je een goede conditie en sterke beenspieren hebt. Je vermijdt blessures en hebt gewoon meer plezier op de lange latten. Mocht je vallen dan loop je met een goed getraind lichaam minder risico op letsel. Wij maken graag een speciaal trainingsschema voor je sneeuwvakantie.

 

Geef winterblues geen kans

De dagen worden korter en korter en als je weinig daglicht ziet kan dit je stemming snel beïnvloeden. Je kunt de zon helaas niet snel even tevoorschijn halen op de momenten dat jij het wenst. Maar er is een gezond alternatief! Sport en beweging stimuleren in hoge mate de productie en afgifte van gelukshormonen. Zo krijg je in het donkere seizoen je dagelijkse portie aan serotonine en endorfine binnen. En verdrijf je depressieve gemoedstoestanden en een wintermalaise definitief. Om in een goed humeur door de winter te komen!

Warming up voor de winter